2014 óta vagyok ezen a virtuális pályán, ekkor kezdte meg hivatalosan az irodamanager a működését. Mikor kezdtem a vállalkozásomat, itthon még nem igazán volt kultúrája az effajta vállalkozásoknak, s csak nagyon minimális információm volt róla.
Belevágtam, mert határozott, kristálytiszta elképzelésem volt arról, hogy milyen jellegű vállalkozás támogató szolgáltatást szeretnék nyújtani.
Egy olyan szolgáltatást, ami a korábbi munkatapasztalataim, tudásom esszenciája.
Egy csavart viszont vittem a dologba, mert a vállalkozók számára az általam nyújtott szolgáltatások csakis virtuálisan voltak és vehetőek igénybe a mai napig is. Van olyan ügyfelem, akit a kezdetek óta támogatok és csak telefonon tartjuk a kapcsolatot. Személyesen soha nem találkoztunk!
Az országhatár sem jelentett problémát a szolgáltatásom igénybe vételére, így 2016-ban lett is egy ügyfelem a UK-ből. Ő hívta föl a figyelmemet a külföldön aktívan működő virtuális asszisztensekre. Így nyomon követem a világban működő trendeket is.
Tudásom, tapasztalatom egyaránt tartalmazza a virtuális asszisztencia hazai piacának lehetőségeit, nehézségeit, csakúgy, mint a nemzetközi porond lehetőségeit. Mint tapasztalt irodamanager ( virtuális asszisztens) meg szeretném osztani Veletek azt a rengeteg dolgot, tudást, amit az évek alatt összegyűjtöttem.
A virtuális asszisztensség kishazánkban is egyre nagyobb teret hódít, a vállalkozók körében is egyre kedveltebb támogatási forma.
De kik is ők valójában?
A virtuális asszisztens, egy gyűjtő fogalom, amit azokra a magasan képzett szakemberekre használunk, akik virtuálisan, a távolból segítenek egy-egy vállalkozásnak (vagy akár egyszerre többnek is), támogatják annak működését.
A virtuális asszisztensek szakosodhatnak képzettségüknek, tapasztalatuknak, érdeklődési körüknek megfelelően. Hazánkban virtuális asszisztens néven futnak azok a vállalkozások, akik virtuális adminisztrációs asszisztencia szolgáltatásokat látnak el.
De ebben a virtuális asszisztens gyűjtőfogalomban, azért ennél jóval több van.
Ide sorolhatjuk például a virtuális marketing asszisztenseket, a virtuális szövegíró (tartalom készítő) asszisztenseket, stb. Vagyis a virtuális asszisztens nem feltétlenül, s nem minden esetben egyenlő egy ‘virtuális titkárnővel’.
A legelső és legfőbb különbség a virtuális asszisztens és az otthonról dolgozó virtuális titkárnő között, hogy a virtuális asszisztens vállalkozás keretében, az otthonról dolgozó virtuális titkárnő pedig munkavállalói státuszban végzi el a rá bízott feladatokat. A virtuális asszisztensnek egyszerre akár több ügyfele is lehet, s a jobb, keresettebb asszisztensek naptárjába nehéz bekerülni. ;)
A virtuális asszisztensek szabadúszó, egyéni vállalkozók, akik szerződéses kapcsolatban állnak ügyfeleikkel. A saját vállalkozásuk adózásáért saját maguk felelnek, vagyis az ügyfélnek nincs gondja a munkabérre, járulékokra, munkaviszonnyal kapcsolatosan jelentkező egyéb teendőkre. A virtuális asszisztens egyszerre több ügyfelet is kiszolgálhat, feladatait elláthatja
- havidíjas elszámolásban,
- órabérben,
- project alapú díjazással,
- stb.
Amilyen formában a szerződő felek megállapodnak.
Az én olvasatomban, tapasztalataim alapján manapság egyre inkább az a tendencia, hogy a virtuális asszisztensek többsége a virtuális platformon (amely platform ma már szinte kikerülhetetlen) tevékenykedő vállalkozásokat támogatja.
Segít számukra:
- az értékesítési csatorna kiépítésében,
- rendbe tenni az elhatalmasodó irathalmazt,
- rendszerezeni az e-mailjeiket,
- elláthatja a cég ügyfélszolgálati feladatait akár telefonon, akár e-mailben,
- kezelheti a socail media felületeit, s még megannyi más feladatot.
S hogy miért is jobb egy virtuális vállalkozás számára egy irodamanager-t (virtuális asszisztenst) szerződtetni?
Mert mi is ugyanabban a virtuális világban mozgunk, mint a Te vállalkozásod.
Mert mi is elsőként ugrunk a technikai vívmányokra, fejlesztésekre, hogy a saját vállalkozásunkat még jobbá, még hatékonyabbá tegyük.
Így ha Neked van szükséged valamilyen technikai újdonságra, együttes erővel könnyebben megtalálhatjuk azt .Mert az irodamanager ebben is különbözik a hazai virtuális asszisztensektől, hogy képes projectekben gondolkodni, képes arra, hogy átlássa, racionalizálja a folyamataidat, képes akár nemzetközi csapat-társakat is bevonni a folyamataiba, ha a céged esetleg a nemzetközi piacokra törne.
Érdemes követned az oldalamat akár vállalkozóként, akár virtuális asszisztensként. Sok hasznos dolgot fogok megosztani Veletek a jövőben. S ha nem szeretnél lemaradni a frissen megjelenő cikkekről, kövess a fb-on, LinkedIn-en.
“Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager!”
Kiss-Márton Adrienn
irodamanager