2014 óta vagyok ezen a virtuális pályán. Mikor kezdtem a vállalkozásomat, itthon még nem igazán volt kultúrája az effajta vállalkozásoknak, s csak nagyon minimális információm volt róla.
Amivel mégis elindultam, az a saját tudásom, a sokfajta vállalkozás offline támogatásából kialakult tapasztalatom és a vízióm volt. Ez a jövőkép nemmás volt, mint hogy én mindezt a szolgáltatást a laptopom és az internet segítségével egyidejűleg, párhuzamosan több vállalkozás számára szeretném elérhetővé tenni.
2 évig építettem így sikeresen az irodamanager szolgáltatásomat itthon, mikor 2016-ban egy külföldi megbízóm arról informált, hogy nézzek körül a Virtual Assistant szolgáltatást nyújtók között a nagyvilágban, mert ők hozzám hasonló szolgáltatásokat nyújtanak.
Ettől a dátumtól kezdve igyekszem nyomon követni a világban futó trendeket is a VA-k terén, s a tudást átültetni, implementálni a hazai vállalkozások javára is.
Természetesen mindig igyekeztem figyelemmel kísérni a hazai állapotokat, piacot is ezen a téren, s úgy éreztem itt az ideje, hogy elkezdjek a témáról írni. Mint tapasztalt irodamanager (online vállalkozástámogató) meg szeretném osztani Veletek a tapasztalataimat, tudásomat. A virtuális asszisztensség kishazánkban is egyre nagyobb teret hódít. A valódi, minőségi virtuális asszisztenciáról azonban érdemes többet beszélni.
Ezért vágtam bele ebbe a blogba és ezért kezdtem bele a hazai VA közösség és a vállalkozók edukálásába.
De kik is ők valójában?
A virtuális asszisztens, egy gyűjtő fogalom, amit azokra a magasan képzett szakemberekre használunk, akik virtuálisan, a távolból segítenek egy-egy vállalkozásnak (vagy akár egyszerre többnek is), támogatják annak működését. A virtuális asszisztensek szakosodhatnak képzettségüknek, tapasztalatuknak, érdeklődési körüknek megfelelően.
Hazánkban virtuális asszisztens néven futnak azok a vállalkozások, akik virtuális adminisztrációs asszisztencia szolgáltatásokat látnak el. De ebben a virtuális asszisztens gyűjtőfogalomban, azért ennél jóval több van.
Ide sorolhatjuk például a virtuális marketing asszisztenseket, a virtuális szövegíró (tartalom készítő) asszisztenseket, stb. Vagyis a virtuális asszisztens nem feltétlenül, s nem minden esetben egyenlő egy ‘virtuális titkárnővel’. A legelső és legfőbb különbség a virtuális asszisztens és az otthonról dolgozó virtuális titkárnő között, hogy a virtuális asszisztens vállalkozás keretében, az otthonról dolgozó virtuális titkárnő pedig munkavállalói státuszban végzi el a rá bízott feladatokat. A virtuális asszisztensnek egyszerre akár több ügyfele is lehet, s a jobb, keresettebb asszisztensek naptárjába nehéz bekerülni. ;)
A virtuális asszisztensek szabadúszó, egyéni vállalkozók, akik szerződéses kapcsolatban állnak ügyfeleikkel. A saját vállalkozásuk adózásáért saját maguk felelnek, vagyis az ügyfélnek nincs gondja a munkabérre, járulékokra, munkaviszonnyal kapcsolatosan jelentkező egyéb teendőkre. A virtuális asszisztens egyszerre több ügyfelet is kiszolgálhat, feladatait elláthatja havibérben, órabérben, project alapú díjazással, stb. Amilyen formában a szerződő felek megállapodnak.
Az én olvasatomban, tapasztalataim alapján manapság egyre inkább az a tendencia, hogy a virtuális asszisztensek többsége a virtuális platformon tevékenykedő vállalkozásokat támogatja. ( A hazai trendekről, szolgáltatásokról készülnek majd felmérések, amiket itt a blogon olvashatsz)
Segít számukra:
-
az értékesítési csatorna kiépítésében,
-
rendbe tenni az elhatalmasodó irathalmazt,
-
rendszerezeni az e-mailjeiket,
-
elláthatja a cég ügyfélszolgálati feladatait akár telefonon, akár e-mailben,
-
kezelheti a socail media felületeit, s még megannyi más feladatot.
S hogy miért is jobb egy online felületen is létező vállalkozás számára egy virtuális asszisztenst szerződtetni?
Mert mi is ugyanabban a virtuális világban, ugyanúgy vállalkozóként mozgunk, mint a Te vállalkozásod.
Mert mi is elsőként ugrunk a technikai vívmányokra, fejlesztésekre, hogy a saját vállalkozásunkat még jobbá, még hatékonyabbá tegyük.
Így ha Neked van szükséged valamilyen technikai újdonságra, együttes erővel könnyebben megtalálhatjuk azt. Mert egy igazán jó virtuális asszisztens képes projectekben gondolkodni, képes arra, hogy átlássa, racionalizálja a folyamataidat, képes akár nemzetközi csapat-társakat is bevonni a folyamataiba, ha a céged növekedéséhez, fejlődéséhez erre van szükség.
Érdemes követned az oldalamat akár vállalkozóként, akár virtuális asszisztensként. Sok hasznos dolgot fogok megosztani Veletek a jövőben. S ha nem szeretnél lemaradni a frissen megjelenő cikkekről, kövess a fb-on, LinkedIn-en.
“Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager!”
Kiss-Márton Adrienn
Ez a definíció a Creative Commons Nevezd meg! – Így add tovább! 3.0 Unported Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható.
A jogosulatlan, vagy nem megfelelően átvett tartalom szankcióiról az irodamanager jogi nyilatkozatában olvashatsz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.