A Virtuális Asszisztensek számára - sok vállalkozóhoz hasonlóan - a szolgáltatásuk megismertetése, a potenciális ügyfelek megszerzése okozza a legnagyobb problémát.
Mostani cikkünkhöz Molnár Barnát, webáruház marketing specialistát kértem meg, hogy markteting szemüvegen keresztül segítsen mik azok a lépések, amiket érdemes megtennie egy virtuális asszisztensnek, ha több ügyfelet szeretne.
1. NÉVJEGYKÁRTYA
Bár virtuális asszisztensként túlnyomó részt az online térben mozogsz, mégis érdemes a fizikai, kézzelfogható névjegykártya. Hisz VA-ként Te is elmész képzésekre, konferenciákra, a boltba, a gyerekért az óvodába, iskolába, stb. Soha nem tudhatod, mikor találkozol össze a potenciális ügyfeleddel.
A névjegykártyát akár már 50 db-os tételben is kérheted a legtöbb nyomdától. És már pár ezer forintból megúszhatod.
Ne feledd, a névjegykártya cserével nem csak adsz, hanem kapsz is…;)
2. KAPCSOLATI HÁLÓ - NETWORKING, VÁSÁR ÉS KIÁLLÍTÁS
Egy nagyszerű módja annak, hogy sok emberrel megismertesd a szolgáltatásod.
Még akkor is, ha nem nem is ők ( a rendezvény résztvevői) az eredeti célpiacod. A kapcsolati hálód kiterjesztése növelheti az ázsiódat az üzleti közösségben. Nem beszélve arról, hogy a cégvezetők gyakran egymásnak ajánlanak szolgáltatásokat, szolgáltatókat.
Érdemes részt venned kisebb nagyobb eseményeken, üzleti reggeliken vásárokon kiállításokon… Az ilyen beszélgetések nagyon hasonlítanak egy rapid randira. Nagyon rövid idő alatt kell meggyőznöd a beszélgetőparteneredet, hogy Te vagy az "Igazi".
Ha nem vagy gyakorlott sales-es vagy tárgyaló, akkor az ilyen eseményeken tét nélkül csiszolhatod a kommunikációdat…
Nem beszélve a begyűjtött és kiadott névjegyekről.
3. E-MAIL ALÁÍRÁS TUNING
Én (Barna) a céges e-mailcím híve vagyok. De mégis sok ügyfelemmel a privát e-mailcímemen kommunikálok. Nem feltétlenül baj ha nem akarmi@teoldalad.hu az e-mailcímed, de a free- és citromail tipusú levelezőket érdemes elkerülni.
A cukimuki93@ sem éppen a leg üzletiesebb e-mailcím. ;)
Vagyis lehetőség szerint legyen saját, a domainedhez tartozó e-mail címed.( Ha van weboldalad, 95% hogy e-mail is jár hozzá… )
Majdnem minden levelező enged állandó aláírást beszúrni. Használd!
Hogy mit tartalmazzon az aláírásod?
- Nevedet,
- logót, (ha van)
- weboldalt,
- social media platformjaid (üzleti) linkjeit,
- ha nem titok akkor a telefonszámodat is.
4. WEBOLDAL, ÜZLETI BLOG
Nem állítom, hogy nem lehet nélküle létezni, mint VA. Sőt, induláskor, mikor még nem tudod pontosan, hogy mi is lesz a szolgáltatási területed nem elengedhetetlen feltétel. Akár évekig is meglehetsz weboldal nélkül.
Hogy miért érdemes mégis, mi haszna van a weboldalnak?
Nos, egy informatív weboldallal rengeteg időt és fölösleges kört spórolhatsz meg magadnak és az ügyfeleknek is.
- A szolgáltatásaid megfogalmazása segít az érdeklődők számára. Megválaszolja helyetted a kérdéseket, eloszlatha a kételyeket.
- Egy közepesen jó weboldal is profibb benyomást kelt mintha csak egy Face oldalad lenne…
- Blogolási lehetőség, ahol saját szavaiddal, többféle módon, mélységében tudod bemutatni a saját szolgáltatásaidat.
5. CIKKEK MÁS WEBOLDALAKRA, KIADVÁNYOKBA
Ha igazán jól írsz, érdemes a saját csatornáidon kívül is megjelenned. Az effajta cikkeidben adj megoldási ötleteket, tippeket a célpiacod problémáira, milyen új módszereket, technológiákat ismersz, amik segítenek a problémamegoldásban, stb. ( Ide, a virtualisasszisztens.blog.hu-ra is örömmel várjuk a vendégposztokat.)
6. ADWORDS (Új neve Google Ads)
Ehhez már szükséges a saját weboldal. A google hirdetési rendszere és a természetes keresés is hozhat új ügyfelet. Ha szeretnél ezzel az eszközzel élni, érdemes komolyabb szaktudással rendelkezned az adwords világában. ( Barnát bátran zaklasd a kérdéseiddel)
7. FACEBOOK OLDAL, FACEBOOK HIRDETÉS
Ha ismered a célpiacodat, a Face segítségével könnyen eléred őket.
A Facebook hirdetések akár sokkal olcsóbbak is lehetnek, mint az AdWords, a megfelelő beállításokkal, célzásokkal konkrétabb közönséghez juthatsz el.
A Facebookon lehetőséged van az üzleti Face oldalad és weboldalad hirdetésére egyaránt.
8) SAJÁT KAPCSOLATI HÁLÓ
Ez az, amit a legtöbben elfelejtetek használni, pedig nagyon is kézenfekvő lenne. Ha VA vagy, elég valószínű, hogy van pár iskolai végzettséged, illetve a VA-ség előtt megfordultál 1-2 munkahelyen is. Ebből következik, hogy van jópár szakmai ismerősöd is, akik segíthetnek az ügyfélszerzésben. Nem kell túlgondolni:
Te: - „szia! régen beszéltünk! Mi újság veled? Férj/feleség gyerek? Hol dolgozol?
- Ismerős: Itt és itt…. És veled miujság?
- Eddig itt dolgoztam, de tavaly saját vállalkozásba kezdtem. Virtuális Asszisztensként csinálom ezt és ezt. Egész jól megy a dolog, de egy két ügyfél még elfér”…
Örülök, hogy hallottam rólad, beszéljünk gyakrabban! (Ennyi)
9. GOOGLE MY BUSINESS
Add hozzá a Google My Businesshez a vállalkozásod. Így, ha valaki beírja pl. a googlebe, hogy „adminisztrátori támogatás (a város neve)” -t, akkor a Google találatként meg fogja jeleníteni a Business oldalad. (Ha e.v.-ként otthonról dolgozol, természetesen nem kell megadnod a teljes címedet, hogy megtalálják a szolgáltatásodat. Elegendő a város)
10. VIRTUÁLIS ASSZISZTENS KERES-KÍNÁL FB CSOPORT
A csoportot azért hoztam (Adrienn) létre, hogy segítsek a kereslet-kínálat egymásra találásában. Használd bátran. Kínál szolgáltatásról szóló posztodban érdemes felsorolnod, hogy
- milyen területen nyújtasz támogatást,
- milyen problémákat oldasz meg.
A fentiek többsége olyan egyszerű, mindenki számára elérhető marketing eszköz, amellyel az üzeneted könnyen eljut a célpiachoz. Természetesen ennél jóval szélesebb a lehetőségek tárháza. Az eszközök változhatnak, de a marketing alaojai nem. Vagyis fontos, hogy folyamatosan figyeld melyik eszköz bizonyul hatékonynak számodra.
Ezen a téren, ha a figyelésben, elemzésben segítségre van szükséged, fordulj bizalommal Barnához.
Hajrá VAM!
VA témában, keress bátran engem.
VA mentor
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.