2014 óta vagyok hivatalosan a virtuális asszisztens pályán. Bár én irodamanager-nek aposztrofálom magam, a köznyelvben, világ szerte inkább a virtuális asszisztens megnevezés az elterjedt.
Mikor belevágtam ebbe a vállalkozásba itthon még nem nagyon találkoztam hasonlóval, akitől tanulni lehetett volna, így a vállalkozásom kiépítését, felépítését saját tapasztalataimnak köszönhetem.
Mostanában kezd begyűrűzni hazánkba is ez a szolgáltatás, így egyre több kérdést, megkeresést kapok a témában. Hogy ne csak az én tapasztalataim beszéljenek, s a hazai VA-k is támogató közösségre leljenek, létrehoztam egy facebook csoportot, ahol a Magyar Virtuális Asszisztensek egy helyen megtalálhatóak. :) Ha Te is szeretnél tagja lenni a közösségnek, csatlakozz bátran a csoporthoz itt.
Egyre általánosabb jelenség, hogy míg a munkáltatók munkaerő hiánnyal kűzdenek, addig a gyermekes édesanyák számára a megfelelő munkahely megtalálása jelent problémát.
Egy gyermek születésével megváltoznak a prioritások és bár továbbra is szeretik a munkájukat, szeretnek, szeretnének dolgozni, a gyermeküket sem szeretnék teljesen elhanyagolni. Szeretnének érte menni az óvodába időben, szeretnének vele lenni, ha beteg, szeretnének rugalmasan alkalmazkodni az igényeihez.
Mindezek melett természetesen dolgozni is szeretnének, hisz nekik is szükségünk van arra, hogy a társadalom hasznos tagjai legyenek, hogy a gyermekük születése előtt megszerzett rengeteg tapasztalatot, tudást továbbra is használni és kamatoztatni tudják.
A munkáltatóknak, vállalkozóknak talán érdemes lenne ezt a 'foglalkoztatási' formát is figyelembe, fontolóra venni, mikor a munkaerőhiánnyal, a megfelelő munkatárs megtalálásával küzdenek.
Hogyan dolgozik egy virtuális asszisztens? Legtöbb esetben az otthonából. Ez miért jó Neked, mint vállalkozónak?
-
mert ő a saját számítógépét, saját szoftvereit használja a munka elvégzéséhez;
-
mert ő, mint üzleti partnerre tekint Rád és a cégedre így neki is az a legfontosabb, hogy a Te céged sikeres legyen
-
mert ő saját vállalkozása keretében dolgozik Neked, így saját maga után ő fizeti a járulékokat, adókat.
Mik azok a tipikus problémák, amik a vállalkozók, megbízók részéről legtöbb esetben fölmerülnek?
" Nekem látnom kell hogyan dolgozik. Szemmel akarom tartani az asszisztensemet az irodámban."
Van egy jó hírem számodra. A virtuális asszisztenst távolról is látod hogyan dolgozik. A rendszeres kommunikáció elengedhetetlen ebben a szakmában.
Egy kérdést tegyél föl magadnak: "Mi a fontos számodra, hogy a munka legyen kész, vagy hogy lásd a beosztottadat napi 8 órában?"
A cigi, kávé, pletyi szünetet nem kell kifizetned a virtuális asszisztensednek. ;)
"Mi a garancia arra, hogy a virtuális asszisztens a cégem tudását nem viszi át a konkurenciához?"
A jó virtuális asszisztens vállalkozói szerződéssel dolgozik, melynek részét képezi a titoktartás is. Ez egy pici ország, ahol a jó hír gyorsan terjed, a rossz pedig méggyorsabban.
Azt gondolom ezt a kockázatot, hogy virtuális asszisztensként ezen a pici piacon valaki megsértse a titoktartást, senki nem vállalja be. Természetesen ezért fontos, hogy megbízható, tökéletes virtuális asszisztenst találj magadnak. Ebben segítenek az alábbi ingyenes e-bookok Neked:
Benned milyen kérdések, félelmek fogalmazódtak meg egy virtuális asszisztens szerződtetése kapcsán?
Írd meg bátran a kérdésedet akár e-mailben!
"Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager"
Kiss-Márton Adrienn
irodamanager
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.