Szerencsére hazánkban is egyre többen keresnek virtuális asszisztenseket a munkájuk megkönnyítésére, hatékonyabbá tételére.
A tökéletes Virtuális Asszisztens megtalálása azonban korántsem egyszerű feladat, éppen ezért a mostani blog bejegyzésemmel segíteni szeretnék azon vállalkozókank, akik:
- tervezik VA szerződtetését, és
- Készen állnak egy virtuális asszisztensre (Ha ezt még nem tudod, töltsd le az ingyenes 17 oldalas tanulmányomat a témában az alábbi képre kattintva).
1. "Szeretnék egy virtuális asszisztenst szerződtetni"
Ez nagyon klassz és gratulálok, hogy a vállalkozásod elérkezett a növekedés ezen szintjére. A virtuális asszisztens szerződtetése tulajdonképpen ugyanolyan feladat, mint egy akármilyen munkatársi pozícióra embert találni, vagyis fontos, hogy Te tudd mit akarsz.
Mielőtt belevágsz a keresésbe az alábbiakat gondold végig:
- mi a pontos feladat, amit ki akarsz szervezni,
- milyen képességekkel, képzettséggel rendelkezzen a leendő asszisztens,
- milyen intervallumban van szükséged a munkájára (eseti, állandó)
- részmunkaidőben, vagy napi 8 órában van szükséged a rendelkezésre állására,
- mekkora költségkereted van egy VA-re havi/project szinten.
2. "Jó, jó, de mennyibe kerül egy Virtuális Asszisztens?"
Röviden, tömören a válaszom: itt is érvényes az elv, hogy azt kapod, amiért fizetsz!
A virtuális asszisztensek olyan asszisztensek, akik saját vállalkozásuk keretében, saját infrastruktúrájukat használva támogatják a vállalkozások működését. ( Egyszerre akár többét is párhuzamosan)
Mit is jelent ez? Ez azt jelenti, hogy az adóikat, járulékaikat, rezsiköltségüket maguknak kell kitermelniük a szolgáltatásukért kapott összegből.
A szolgáltatások értékesítésére mindenki más-más konstrukciót talál ki magának, attól függően, hogy neki, az ő habitusához, munka stílusához melyik illeszkedik jobban.
Vannak, akik órabéres konstrukcióban dolgoznak. Ez esetben részükre a feladat elvégzésére fordított munkaóórát kell kifizetned.
Vannak, akik project alapon dolgoznak. Ez esetben a project egészére elfogadott árajánlatot kell kifizetned.
Vannak, akiknél lehetőséged van a kettő kombinálására is.
Hogy pontosan ki mennyit kér a munkájáért....? Ez is változó, De! általánosságban elmondható, hogy aki új a szakmában, kevés tapasztalattal rendelkezik, az olcsóbban dolgozik, hogy munkát kapjon, referenciái legyenek, stb. Érthető, hogy akinek már nagyobb tapasztalata van a területen, magasabb órabérben dolgozik.
Nyilván a legjobban úgy tudja segíteni egy Virtuális Asszisztens a munkádat, a vállalkozásod működését, ha hosszú távon dolgoztok együtt, s üzleti partnerként kezelitek egymást.
És ez az utolsó mondat különösen FONTOS. A virtuális asszisztens ugyanolyan vállalkozó, mint Te vagy.
A jó virtuális asszisztensnek az a célja, hogy a Te vállalkozásod sikeres legyen, hogy az együttműködésetek sikeres legyen, hiszen neki akkor lesz munkája, akkor fogod esetleg tovább ajánlani.
Minden sikeres vállalkozó mögött áll egy irodamanager!
Kiss-Márton Adrienn
irodamanager
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.