"A virtuális asszisztens, egy gyűjtőfogalom, amit azokra a magasan képzett szakemberekre használunk, akik virtuálisan, a távolból segítenek egy-egy vállalkozásnak (vagy akár egyszerre többnek is), támogatják annak működését." Kiss-Márton Adrienn

Vállalkozások támogatása vállalkozóként
Az igazi virtuális asszisztens is vállalkozó, így hitelesen, üzleti partnerként tud támogatni

Vállalkozóként Te is viszonylag hamar elérkeztél ahhoz a ponthoz, hogy már nem győzöd egyedül a rengeteg feladatot!? Hogy bár az időddel már a lehető leghatékonyabban gazdálkodsz, mégsem érzed, hogy valóban mennének a dolgok, hogy valóban haladnál előre!?

A vállalkozásod támogatására, a feladataid hatékony elvégzésére már nem csak az alkalmazott felvétele az egyetlen és járható út. A virtuális asszisztens vállalkozók pontosan átérzik és látják a problémádat, melynek megoldására ők a szolgáltatásiakat kínálják.

Mai interjú alanyom Dudásné Sulik Orsolya, a www.brandsupport.hu megálmodója szintén tagja a Virtuális Asszisztensek Magyarországon szolgáltatói közösségnek.

 architecture_art_building_classic_column_courthouse_600591.jpg

Hogyan lettél virtuális asszisztens? Mi volt az a pont, amikor eldöntötted?

Magán külföldi munkaerő-közvetítő irodánkat 13 év után, 2018 első felében bezártuk. Ekkor körbe néztem a munkaerőpiacon, próbáltam feltérképezni a lehetőségeimet. Tudtam, hogy használni szeretném az eddig megszerzett tapasztalataimat, s abban is biztos voltam, hogy a munkavállalói léttel járó kötöttségeket egyelőre nem szívesen vállalnám. A kutatásom közben, szinte azonnal rám talált a virtuális asszisztens lehetőség.

Beléptem a VAM szakmai csoportba és ott döbbentem rá, hogy számomra mekkora lehetőség van ebben a szolgáltatásban. Saját cégünkben is ebben, a roppant szerteágazó munkakörben tevékenykedtem. Így a megszerzett tapasztalataimat könnyedén tudom kamatoztatni, más vállalkozók/vállalkozások támogatására fordítani.

 

Milyen korábbi tapasztalataid, ismereteid indítottak el az úton?

A mai KKV-k nagy része igyekszik „multitasking” funkcióban létezni, maximálisan felhasználva a meglévő erőforrásait. Így voltunk ezzel mi is a családi vállalkozásunkban. Ebből kifolyólag a piac igényeihez alkalmazkodva a toborzás, kiválasztás, szerződések intézése mellett, a weboldal készítés, karbantartás és marketing tevékenység is az én munkaköröm volt. Ez a terület tele volt kihívással, ami számomra mindig nagyon motiváló. Ezen ismereteimet azóta is igyekszem folyamatosan bővíteni, hogy ki tudjam szolgálni az ügyfeleim változó igényeit.

 

Virtuális asszisztensként mi a fő szolgáltatásod, mely területeken szereted leginkább támogatni a vállalkozásokat?

Mivel minden vállalkozás más és más struktúra szerint működik, így mindig a rugalmasságot, a fejlődésre, tanulásra való tettrekészséget tartottam fókuszban. Korábbi tapasztalataimat használva a következő területeken nyújtok támogatást:

  • HR-rel kapcsolatos tevékenységek,
  • online és offline marketing,
  • közösségi média kampányok,
  • webdesign és grafikai tervezés,
  • céges kommunikáció (magyar mellett olasz és angol nyelven),
  • adminisztráció,
  • nyilvántartások készítése,
  • problémás ügyek kezelése, továbbá
  • ügyfélkapcsolat és
  • számlázás. 

 

Jellemzően mekkora cégek az ügyfeleid?

 

Az ügyfeleim többsége csupán pár fős egyéni vállalkozások. A multitasking okozta többletfeladatok már náluk is delegálásért kiált, de számukra egyelőre indokolatlan lenne egy teljes munkaidős menedzser asszisztens foglalkoztatása, csakúgy, mint egy alkalmazott munkájához szükséges infrastruktúra megteremtése.

 

Ha jól látom Te sem a fővárosban végzed tevékenységedet. Mennyire fogadják el az ügyfelek a távolságot, az online támogatást?

Ezt jól látod, igen. :)  De ebben a szolgáltatásban abszolút nem jelent problémát a távolság, hisz virtuálisan támogatjuk az ügyfeleinket, a távolból. A meetingek gyakran skype-on történnek, így könnyedén lehet arcot is társítani egy hanghoz.  Az új ügyfelek egy része az elején általában bizonytalan, azonban rövid időn belül ők is belátják, hogy teljesen felesleges az íróasztaluk mellett ülve dolgoznom. Telefonos megbeszélések, levelezések alkalmával, a képernyőmegosztással az ügyfeleim pillanatok alatt, könnyen ki tudják adni az elvégzendő feladatokat.

 

Mi a fontos számodra egy ügyfélkapcsolatban?

Mindig is lényeges alappillére volt a munkámnak a precíz kivitelezés, a rendszerezés és az átláthatóság. Ugyanakkor nagyon fontos a visszacsatolás. Ebből kifolyólag a gördülékeny kommunikáció és az őszinteség minden hosszútávú üzleti kapcsolat alapja. Különösen az effajta virtuális munkakapcsolatban fontos a kommunikáció, a visszacsatolás, mert így tudom hatékonyan segíteni a hozzám forduló vállalkozó munkáját. Szeretem tudni, mi az ügyfelem véleménye az elvégzett feladatról, mennyire elégedett vele. Bírom a kritikát és igyekszem épülni belőle. Ugyanakkor ismerve a mai munkaerő piacot, a lojalitás és a megbízhatóság is fokozottan kulcsfontosságú.  Lényeges, hogy egy vállalkozó tudja, hogy kire lehet támaszkodni, és hogy ki az, akire a következő hónapokban, akár években is számíthat.

 dudasne_sulik_orsolya.png

Röviden összefoglalva, szerinted miért érdemes egy vállalkozásnak Virtuális Asszisztenst szerződtetnie?

A legelső és legnyilvánvalóbb előnye a Virtuális Asszisztens szolgáltatás igénybevételének, hogy csak azért fizetsz, amit igénybe veszel. Vagyis esetünkben nem a bennünket megbízó vállalkozó fizeti az ebédszünetet, a fizetett szabadságot, a betegszabadságot stb. Az elvégzett feladat után fizet a bennünket szerződtető vállalkozó. Lényeges továbbá az, hogy a megfelelő Virtuális Asszisztens-t találja meg az ügyfél, hiszen mindannyiunknak, más és más a profilja, így más és más területen tudjuk támogatni az ügyfelek vállalkozását.

 

Köszönöm szépen az interjút! Sok sikert Neked a továbbiakban!

 

Adrienn

irodamanager

 

A bejegyzés trackback címe:

https://virtualisasszisztens.blog.hu/api/trackback/id/tr7814333501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Virtuális Asszisztensek Magyarországon

Kishazánkban is gomba mód szaporodnak a virtuális asszisztensek. Blogommal a szolgáltatást szeretném bemutatni, népszerűsíteni, s hogy milyen lehetőségek rejlenek bennünk, virtuális asszisztensekben. Bízom benne, hogy a külföldi tendenciáknak megfelelően egyre több magyar vállalkozó is igénybe veszi szolgáltatásiankat, s kihasználják a virtuális vállalkozástámogatásban rejlő lehetőségeket.

Friss topikok

Címkék

10+1 előnye a home officenak télen (1) 5+1 tipp hogyan legyél virtuális asszisztens (1) adminisztráció (1) adminisztráció másodállásban (2) adminisztrátori támogatás (1) aliva (1) alvászavar (1) anyatalpaló (1) archiválás (1) assista (1) a jövő munkavállalója (1) a va-t nem a neve teszi virtuális asszisztenssé (1) beautyrobic (1) beköszönő (1) botka szilvi (1) branding (1) brandsupport (1) chatbot (1) controller virtuális asszisztens (1) controlling (1) e-asszisztens (6) első virtuális asszisztens felmérés Magyarországon (1) ewa (1) felmérés a hazai virtuális asszisztensekről (1) felmérés virtuális asszisztens (1) ferencz mónika (1) férfiak (1) férfi virtuális asszisztens (2) gördülékeny munkanap (4) halogatás (2) hamvai mariann (1) hatékony segítség (8) hogyan legyek jó virtuális asszisztens (1) hogyan legyél virtuális asszisztens (3) home office (1) interjú 2 hazai virtuális asszisztenssel (1) irodamanager (11) jövő munkavállalója virtuális asszisztens (1) karácsony (1) kintlévőségek kezelése (1) kiss-márton adrienn (6) kreatív tartalom (1) lurdy (1) magyar marketing fesztivál 2019. (1) márkaépítés (1) marketing (3) mea (1) megoldás munkaerőhiányra (1) mennyibe kerül egy virtuális asszisztens (1) mesterkurzus (1) miklovicz módszer (1) mire jó egy virtuális asszisztens (7) mit csinál egy virtuális asszisztens (11) munkaerőhiány (1) nem mindenki virtuális asszisztens (1) netasszisztens (1) nincs ügyfélszolgálat (1) nőuralom (1) nyomaszt a sok munka (1) olcsó virtuális asszisztens (1) online adminisztráció (3) online asszisztens (3) online vállalkozástámogatás (8) operatív vállalkozás támogatás (6) őrült hajtás (1) pályelhagyás (1) péter éva (1) pörzsölt móni (1) robotizáció (1) sárréti chilifarm (1) socialmads (1) storytelling (1) szalay ádám (1) szorít a határidő (1) szuperkonferencia (1) tartalomgyártás (1) tartalom készítés (1) termékfejlesztés (1) tökéletes virtuális asszisztens (7) tóth-hefler katalin (1) ügyfélszerzés virtuális asszisztensként (1) ügyfélszolgálatos (1) utazás szervezés (1) vállal (1) vállalkozás támogatás (2) va hungary (11) VA marketing (2) VA mentor (2) va mentor (12) VA piac (2) VA szolgáltatások (3) VA vs MAV (1) virtuális asszisztencia (22) virtuális asszisztens (32) virtuális asszisztensek (1) virtuális asszisztensek magyarországon (12) virtuális asszisztensek Magyarországon (16) virtuális asszisztensek társasága (2) virtuális asszisztenst keresek (3) virtuális asszisztens árak (2) virtuális asszisztens definíció (2) virtuális asszisztens feladatai (8) virtuális asszisztens felmérés (1) virtuális asszisztens képzés (1) virtuális asszisztens keres-kínál (1) virtuális asszisztens keres-kínálat (1) virtuális asszisztens kínálat (1) virtuális asszisztens közösség (2) virtuális asszisztens márkaépítés (1) virtuális asszisztens mit csinál (5) virtuális asszisztens szolgáltatás (6) virtuális asszisztens szolgáltatások (1) virtuális asszisztens vállalkozás (1) virtuális asszisztens videó interjú (1) virtuális marketing (1) webdesign (1) webshop karácsony (1) webshop manager (1) Címkefelhő